Calzedonia je talianska spoločnosť zaoberajúca sa výrobou a predajom spodnej bielizne, ponožiek a kostýmov pre ženy, mužov a deti. V angličtine Calzedonia hovorí o „legwear“ a „beachwear“. Druhý z týchto termínov sa dá ľahko preložiť – ide o módu na pláž. Legwear môžeme preložiť ako oblečenie na nohy – sem patria napríklad ponožky či legíny.
Firma má sídlo v meste Vallese di Oppeano. Zaujímavosťou je, že budovu, kde Calzedonia sídli, ľahko nájdete aj na satelitných snímkach. Použiť môžete napríklad veľmi známe mapy Google. Zacieľte na spomínané hlavné mesto a približujte. Hľadajte logo Calzedonie. Ako je to možné? Táto značka si na streche svojej budovy totiž nechala vybudovať gigantické logo.
Ročný obrať je približne 1,5 miliardy eur. Calzedonia je iba jednou zo siedmich talianskych spoločností zaoberajúcich sa predajom módy, ktoré presiahli ročný obrat jednej miliardy eur. Firma rýchlo rastie. V roku 2007 bol obrat spoločnosti menej ako polovica dnešného stavu – presnejšie 600 miliónov eur.
Čistý zisk je približne 140 miliónov eur. Calzedonia tak patrí medzi stredne veľké spoločnosti zaoberajúce sa módou. Celkový počet zamestnancov sa pohybuje na úrovni okolo 26 tisíc. Z toho približne tri tisícky sú v domácom Taliansku.
Calzedonia je príklad spoločnosti s vertikálnou štruktúrou. To znamená, že materská firma kontroluje takmer všetko od výroby až po predaj. Calzedonia má všetky procesy pod dohľadom buď priamo, alebo cez partnerov. Samotná predajná sieť je z väčšej časti tvorená frančízingovými partnermi.
Jednou z hlavných konkurenčných výhod značky je veľmi široká ponuka. Calzedonia sa okrem toho snaží uspokojiť veľkú skupinu zákazníkov. Základ ponuky tvoria produkty s vynikajúcim pomerom kvality a ceny. Calzedonia však nezabúda ani na tých najnáročnejších zákazníkov, pre ktorých má pripravených niekoľko zaujímavých vecí.
Calzedonia sa snaží vo svete presadiť aj prostredníctvom aktívnych reklamných kampaní. V módnom biznise je to najmä o využívaní svetoznámych topmodeliek. Asi najznámejšou tvárou Calzedonie je brazílska top modelka Gisele Bundchen.
Ďalšími známymi tvárami značky boli:
- Clara Alonso
- Sara Sampaio
- Noah Mills
- Emily DiDonato
- Julia Roberts
Materska firma Calzedonie okrem tejto značky má pod patronátom aj značku Intimissimi. Hlavnou tvárou tejto značky je ďalšia top modelka – Irina Skayk.
Značku väčšinovo vlastní jej súčasný majiteľ Sandro Veronesi.
Z histórie značky Calzedonia
Calzedonia vznikla v roku 1987 v talianskej Verone s cieľom predávať spodnú bielizeň a plážovú módu pre ženy, mužov a deti prostredníctvom siete partnerských predajní.
V roku 1996 spoločnosť za Calzedoniou spustila samostatnú značku venujúcu sa spodnej bielizni – Intimissimi. Dnes má táto značka po svete 1100 samostatných predajní.
V roku 2003 bola spustená ďalšia značka Tezenis. Tá má dnes v Taliansku 150 a v zahraničí 40 obchodov.
Produktové línie a módne kolekcie
Ako už bolo spomenuté, spoločnosť za Calzedoniou vlastní aj tieto značky:
- Intimissimi – spodná bielizeň
- Tezenis – spodná bielizeň, športová bielizeň
V ponuke predajní Calzedonia nájde veľmi širokú paletu produktov. Ponuka je rozdelená pre mužov, ženy a deti.
Nájdete v nej aj:
- ponožky
- legíny
- pančuchy
Predajne
Produkty značky Calzedonia si môžete kúpiť asi na 1300 miestach na svete.
Predajne má táto značka aj v týchto krajinách:
- Rakúsko
- Chorvátsko
- Česká republika
- Grécko
- Mexiko
- Portugalsko
- Srbsko
- Francúzsko
- Maďarsko
Potešujúce je, že značka má niekoľko predajní aj na Slovensku. Štyri z nich sa nachádzajú v Bratislave a po jednej v Trenčíne, Košiach a Banskej Bystrici.
Ponuka Calzedonie si môžete pozrieť aj na webe. Online katalóg nájdete na adrese calzedonia.com.