Značka spodnej bielizne Tezenis

1 2 286

Tezenis logo

Tezenis je talianska značka spodnej bielizne, oblečenia na doma a pyžám pre mužov, ženy a deti. Značka patrí talianskej spoločnosti Calzedonia. Tezenis sídli v meste Malcesine a po celom svete má okolo 300 predajní.

Calzedonia Group má spolu 20 tisíc zamestnancov. Z toho okolo 2200 sa nachádza v Taliansku, kde je sústredený najmä dizajn a centrála celej firmy. Vyrobené kapacity sú v menšej miere v Taliansku – výroba je sústredená namä do Strednej a Východnej Európy (Bulharsko, Rumunsko, Srbsko a Chorvátsko). Calzedonia má však továreň aj na Srí Lanke. Ročný obrat celej skupiny je asi 1,5 miliardy eur. Samotná značka Tezenis sa na týchto číslach podiela asi pätinou.

Organizačne Calzedonia zabezpečuje všetko od výroby až po predaj. Výrobu spodnej bielizne Tezenis tak má Calzedonia plne pod kontrolou od návrhu až po predaj vo vlastných predajniach.

Z histórie značky

Za značkou Tezenis nie je žiadny úžasný podnikateľský príbeh. Teda aspoň nie priamo. Značka vznikla z rozhodnutia manažérov spoločnosti, ktorá ju dodnes vlastní.  Calzedonia je talianska spoločnosť, ktorá je okrem značky Calzedonia známa najmä populárnou značkou spodnej bielizne Intimissimi.  Menej známou značkou tejto spoločnosti je práve Tezenis (zároveň ide o najmladšiu zo spomínaných značiek).

Zakladateľom spoločnosti Calzedonia Group, a v konečnom dôsledku aj Tezenisu, je taliansky podnikateľ Sandro Veronesi.  Podľa amerického časopisu Forbes Veronesi patrí medzi najbohatších ľudí na svete. Odhady jeho bohatstva sa pohybujú v úrovni okolo 2 miliárd eur.

Veronesi sa narodil v roku 1959. Vysokú školu ekonomického zamerania skončil vo Verone. Následne sa zamestnal vo firme, ktorá vyrábala dámske pančuchy. Majiteľom tejto spoločnosti bol Nerino Grassi. Veronesi sa zamiloval do jeho dcéry a neskôr si ju aj zobral. Nadia Grassi je doteraz významným spolumajiteľom Calzedonie, a teda aj Tezenisu (vlastní 15 percent akcií).

V roku 1987, keď mal iba 27 rokov a pracoval ako manažér u pána Grassiho, založil vlastnú firmu, ktorú nazval Calzedonia. V roku 1993 sa z otcom svojej manželky ako podnikatelia rozišli. Veronesi sa začať venovať výlučne svojej firme. Snažil sa predávať kvalitné veci za rozumnú cenu.

V roku 1996 rozšíril ponuku svojej spoločnosti o značku Intimissimi. V roku 2003 predstavil ďalšiu značku Tezenis. Intimissimi aj Tezenis predávajú spodnú bielizeň. Aký je medzi nimi rozdiel? Intimissimi sa snaží profilovať ako značka spodnej bielizne určená pre ženy a mužov. Tezenis na druhú stranu ponúka spodnú bielizeň pre celú rodinu. Veronesi neskôr rozšíril skupinu Calzedonia o značky Falconeri (pletená móda, kašmír) a Cash & Carry.

Produktové línie a módne kolekcie

Tezenis je pomerne špecializovaná značka (keďže predáva viac-menej iba spodnú bielizeň). To znamená, že tu nie je veľká potreby vytvárať rôzne podznačky a podobne.

Ponuka Tezenisu je rozdelená podľa pohlavia – pre mužov, ženy a deti (Tezenis young pre dievčatá a Tezenis pre chlapcov).

V predajniach značky Tezenis si môžete kúpiť aj:

  • spodnú bielizeň
  • pletenú módu
  • oblečenie na doma
  • pyžamá a nočné košele
  • pančucháče

Predajne

Značka Tezenis sa predáva okrem iných priestorov aj v samostatných predajniach. Tezenis si dáva veľmi záležať, aby predajne tejto značky vyzerali naozaj dobre. Cieľom je, aby zákazník mal pôžitok nielen zo samotného produktu, ale aj z celého procesu nákupu. Predajne sú priestrané a dizajnovo príťažlivé.

Tezenis predajňa

Na Slovensku má značka Tezenis spolu sedem predajní.

Väčšinu nich nájdete v Bratislave:

  • Avion
  • Aupark
  • Central
  • Eurovea

Medzi ďalšie slovenské mestá, kde sa môžete obliecť do značky Tezenis patria:

  • Košice (Aupark)
  • Žilina (Aupark)

Ako katalóg z môžete použiť webstránku značky – Tezenis.it. Web je preložený do češtiny. Prípade môžete použiť automatický preklad do slovenčiny.

1 komment
  1. Iveta says

    Dobrý deň,
    včera som bola na nákup na Vašej predajni Tezenis v Eurovea centre. Vaše produkty mám veľmi rada a často u Vás nakupujem. Včera ale som mala nepríjemnú skúsenosť na predajni. S dcérou sme si vybrali tovar, vyskúšali ho v kabínke a rozhodli sa kúpiť si pár vecí. Potiaľ bolo všetko v poriadku.
    Potom sme zistili, že z tielka, ktoré sme si vybrali mali uložené na stolíku veľkosti M a väčšie, veľkosť S bola len na figuríne. Išla som za predavačkou a popýtala ju, či by vedela to tielko na figuríne vymeniť – veľkosť S za M, tak aby som si mohla kúpiť veľkosť S. Dostala som odpoveď, že sa to nedá. Pýtala som sa prečo. Vraj je predpísaný layout predajne a nemôže sa nič meniť. Argumentovala som faktom, že nežiadam vymeniť rôzne tielká iba veľkosť a to predsa na figuríne vadiť nemôže. Predavačka na mňa pozrela veľmi nepríjemne a pobrala sa k figuríne kde strhla tielko tak prudko, že ruky figuríny padli na zem a všetko robila s takou aroganciou, že som mala chuť otočiť sa a už sa do tejto predajne nikdy nevrátiť. Pri pokladni sa jej kolegyňa opýtala, či tam dala väčšie číslo, načo dostala odpoveď, že nie lebo to vyzerá otrasne a neviem ešte ako… pozorovala som ju pri figuríne, M veľkosť tam ani neskúšala dať, ale vzala iné tielko a nervózne ho tam navliekla. Sama som robila v malo aj veľkoobchode a školila som predávajúci personál, preto som tam zotrvala, lebo viem aké je ťažké nájsť personál, ktorý robí svoju prácu s chuťou a láskou.
    Chcem veriť, že len nebola pozitívne naladená. To ju ale neospravedlňuje. Moja 13 ročná dcéra ostala veľmi zarazená takýmto správaním. Prajem Vám aby ste mali takýchto ľudí v personále čo najmenej, lebo ponuka tovaru je široká a myslím si, že nielen ja rada nakupujem tam, kde sa cítim dobre a kde nie som na obtiaž.

Zanechajte odpoveď

Your email address will not be published.