Mustang

Mustang logo

Mustang je nemecká značka špecializujúca sa na výrobu a predaj džínsov a ďalšieho džínsového oblečenia a módnych doplnkov. Firma sídli v meste Künzelsau a každý rok predá veci za viac ako 100 miliónov eur. Vo všetkých svojich prevádzkach zamestnáva asi 600 ľudí (z čoho asi 120 pracuje priamo v centrále spoločnosti). Týmito číslami sa Mustang radí medzi menšie spoločnosti zaoberajúce sa predajom módy.

Z histórie značky Mustang

Mustang má napriek svojej limitovanej veľkosti pomerne bohatú históriu. Všetko  sa začalo už v medzivojnovom období v roku 1932, kedy bol Luise Hermann nútený preorientovať svoj biznis. Dovtedy sa venoval predaju dreva. Situácia sa však v tomto odvetví horšila, a preto sa rozhodol zmeniť biznis plán. Zamestnal šesť šičiek a začal šiť pracovné odevy.

Príbeh značky Mustang dostal po druhej svetovej vojne nový impulz. Vo vedení firmy sa ocitla nová generácia – syn zakladateľa a jeho zať – Rolf Hermann a Albert Sefranek. Bol to práve Alber Sefranek, ktorému sa podarilo rodinnú firmu posunúť na úplne inú rovinu. A to všetko viac-menej vďaka náhode. Albert Sefranek sa jeden deň vybral do krčmy vo Frankfurte. Zhodou okolností tam stretol skupinu amerických vojakov a dal sa s nimi do reči. Celé toto stretnutie skončilo výmenou pár flaší alkoholu za 6 párov američkých džínsov.

Tieto džínsy sa stali základnou predlohou na výrobu vlastných nohavíc. Mustang sa buď inšpiroval, alebo ich jednoducho skopíroval. Firma časom začala dovážať pravú americkú džínsovinu. Mustang sa tak stal prvou európskou firmou, ktorá začala v Európe predávať domáce džínsy. Dnes sa to môže zdať ako revolučný krok, ktorý sa musel stretnúť s obrovským úspechom. Situácia však bola iná. Krátko po vojne nebol amerických štýl obliekania v Nemecku veľmi vítaný. Bol príliš asociovaný s okupujúcou krajinou. Neskôr sa zase džínsy začali spájať so všemožnými ľavicovými prúdmi.

V roku 1961 Mustang predstavil prvé elastické džínsy na svete. V roku 1971 sa Mustang začal špecializovať výlučne na džínsy a veci s nimi spojené. Na olympijských hrách v roku 1972 boli nemeckí športovci oblečený práve do vecí značky Mustang.

V 90-tych rokoch sa začal trh s džínsami zmenšovať. Ľudia jednoducho nekupovali toľko džínsov ako roky predtým. Mustang na túto situáciu musel zareagovať. Jedným z krokov, ako sa vyrovnať s klesajúcim trhom, bolo získať kontrolu nad všetkými časťami výroby a predaja.  Mustang postavil vlastné továrne a rozširoval vlastnú predajnú sieť.

V roku 2007 Mustnag otvoril na Austraße 10 v meste Künzelsau vlastné múzeum. Stalo sa tak pri príležitosti 75. výročia vzniku spoločnosti.  Múzeum bolo otvorené v dome, v ktorom kedysi býval zakladateľ značky.

Produktové línie a módne kolekcie

Vzhľadom na úzku špecializáciu je produktové portfólio Mustangu pomerne malé. Aj z tohto dôvodu Mustang pri predaji využíva iba jednu značku.  Základná ponuka je rozdelená na ženy a mužov. V predaji sú nohavice, kraťasy, blúzky, topy, tričká, ponožky a tak ďalej.

Predajne

Mustang obchodNajviac predajní má Mustang na domácom nemeckom trhu.  Medzi ďalšie kľúčové trhy patrí Rakúsku, Benelux či Rusko. Predajne Mustang však nájdete aj na Slovensku. Samostatných obchodov tejto značky je tu hneď niekoľko.  V ďalších desiatkach predajní nájdete veci Mustang v rámci zmiešanej ponuky.

 

Mustang prevádzkuje aj vlastný internetový obchod. Nájdete ho na adrese mustang-jeans.com. Problém je však v tom, že v súčasnosti Mustang zasiela veci iba do Nemecka a Rakúska. Teraz môžete tento web použiť iba ako ľahko dostupný katalóg značky.

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *