Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že značka NewYorker nemôže byť odinakadiaľ ako z New Yorku. NewYorker však nie je z najväčšieho amerického mesta. Značka dokonca nie je ani zo Spojených štátov amerických.
NewYorker je nemecká značka sídliaca v meste Braunschweig. NewYorker predáva módu pre ženy, mužov a deti – špecializuje sa najmä na vekovú skupinu 12 až 39 rokov.
V súčasnosti NewYorker prevádzkuje viac ako 1000 predajní po 39 krajinách sveta (prevažne európskych).
NewYorkerovi sa v posledných rokoch darí celkom slušne rásť. Táto expanzia je zaujímavá najmä vtedy, keď si uvedomíme, že veľa predajcov módy zažíva počas ekonomicky ťažkých časoch pokles predaja a musia optimalizovať svoje siete predajní.
Jedným z dôvodov, prečo sa NewYorkerovi darí v ťažkých časoch nielen prežiť, ale aj slušne rásť, je dobrý marketing. Táto značka jednoducho vie osloviť ľudí, ktorí nemajú problém míňať na oblečenie aj počas krízy.
NewYorker ( v preklade Newyorčan) sa zameriava najmä na mladých ľudí, ktorým záleží na tom, aby boli trendy. New York je stále jedným zo svetových módnych centier. To, že samotná značka s týmto kozmopolitným mestom nemá nič spoločné, až tak dôležité nie je. Stačí, že zákazníci cítia ducha New Yorku.
Z histórie značky
Príbeh dnes už globálnej značky sa začal skromne v roku 1971, kedy bola otvorená prvá predajňa v nemeckom meste Flensburg. Dnes je už jasné, že pri tomto obchode to neskončilo. Firme trvalo viac ako 40 rokov, aby dosiahla predajnú sieť o sile tisíc obchodov.
Po úspechu prvého obchodu sa značka NewYorker začala šíriť najmä po Nemecku. Až neskôr sa firma nesmelo pokúsila expandovať na ďalšie západoeurópske trhy. Každé rozšírenie pôsobenia však bolo sprevádzané s úspechom. Ako posledné prišli na rad stredoeurópske trhy, kam patrí aj Slovensko.
V súčasnosti je firma pevne zakorenená v Európe. Momentálne ju čaká silnejšia expanzia na ázijské trhy. Dobyť ázijské trhy však pre európske značky nie je také jednoduché, pretože Aziati majú od Európanov trochu odlišné chute.
Mimo Európu sa NewYorker nedávno rozšíril najmä do Spojených arabských emirátov, kde trh s dostupnou módnou rastie asi najrýchlejšie z celého sveta.
NewYorker, podobne ako väčšina módnych značiek, sa snaží marketingovo presadiť aj prostredníctvom sponzoringu. V tomto smere je NewYorker patriot – značka podporuje najmä futbalový klub v meste, kde sídli.
V roku 2012 sa tvárou značky stala u nás nie veľmi populárna britská celebrita Olly Murs.
Produktové línie a módne kolekcie
Čo sa týka základných marketingových aktivít, tak tu sa NewYorker od svojich konkurentov veľmi nelíši. Aj táto značka sa snaží oslovovať svojich zákazníkov rôznymi produktovými líniami a sekundárnymi značkami.
Okrem hlavnej značky NewYorker používa aj tieto značky:
- FSBN
- Fbsister
- Censored
- AMISU
- Smog
Módne kolekcie NewYorker predstavuje niekoľkokrát do roka. Rôzne modely sa do predajní dostávajú aj priebežne. NewYorker sa snaží držať s trendom rýchlej módy a reagovať čo možno najrýchlejšie na nastupujúce módne trendy.
Predajne
Z viac ako tisícky obchodov po celom svete sa Slovensku ušlo takmer 30. Presnejšie 29. Predajná sieť tejto nemeckej značky je tak u nás naozaj dobrá.
Do obchodu NewYorker sa môžete vybrať v nasledujúcich mestách:
- Bratislava – 5 predajní
- Malacky
- Dunajská Streda
- Nové Zámky
- Nitra – 2 predajne
- Trnava – 2 predajne
- Levice
- Piešťany
- Trenčín – 2 predajne
- Prievidza
- Banská Bystrica
- Martin
- Žilina – 2 predajne
- Lučenec
- Liptovský Mikuláš
- Poprad
- Prešov
- Košice – 3 predajne
- Michalovce
NewYorker má v prevádzke vlastnú webovú stránku – Newyorker.de. Tento web má aj svoju slovenskú jazykovú mutáciu. Nakupovať sa však na ňom nedá. Web však môžete použiť ako katalóg značky.